SEO copywriting pentru afaceri de succes

Cum să scrii blogul perfect? 25 de recomandări SEO

Cum să scrii blogul perfect? 25 de recomandări SEO

Cum sa scrii blogul perfect

O modalitate tot mai bună de atragere a clienților și de creștere a traficului pe site este adăugarea unei pagini de blog și publicarea pe aceasta a cât mai multe de articole de interes, legate de domeniu sau produse. Dar cum să scrii blogul perfect, în măsură să răspundă cât mai bine întrebărilor care îi preocupă pe utilizatori și care satisface cât mai bine nevoia lor de informare, are nevoie de multe răspunsuri și detalii.

Pentru a atinge anumite ținte de vizibilitate și performantă, nu este suficient doar să publici. Textele postate trebuie să satisfacă o serie de criterii și exigențe specifice, fără de care utilizatorii internetului nu pot fi reținuți și captați.

Pentru a afla mai multe despre cum să faci pentru a reuși să scrii articole care să îți aducă un trafic mai bun, îți dezvăluim mai jos câteva dintre secretele pe care noi, cei de la Seotic le folosim în activitatea noastră de SEO copywriting.

 

Care este tipul de articol de blog pe care îl avem noi în vedere aici?

Blogul unui site de servicii sau al unui magazin online este diferit de blogul în care o persoană exprimă într-o manieră liberă gânduri, trăiri, sentimente, emoții, stări, plăcerea pentru anumite produse, pasiunea pentru ceva etc.

Blogul site-ului tău de vanzare trebuie să fie unul informativ, prin care tu să îți poți prezenta mult mai bine și mai detaliat produsele și prin care să poți comunica eficient cu toți cei interesați de ceea ce include oferta ta.

Acesta are rolul mai mult de descriere și analiză a  produselor specifice domeniului de activitate și de educare a publicului țintă. În niciun caz nu trebuie să fie prea comercial, orientat excesiv pe convingere și vanzare, plin de superlative sau prea laudativ cu afacerea proprie. 

Specificațiile sunt valabil și pentru paginile  tale de promovare, inclusiv cele de social media.

Care sunt cele mai importante criterii pe care să le ai în vedere atunci când scrii pe blogul companiei?

Cu siguranța îți dorești ca, atunci când scrii și postezi ceva pe blogul afacerii, rezultatul să fie adaptat publicului țintă, interesant și captivant. De aceea înainte de începe să scrii un articol, recapitulează câteva principii de marketing de bază, precum : 

  • Care este scopul site-ului tău?

  • Care este publicul tău țintă și specificul lui? 

  • Prin ce vrei să te diferentiezi de concurență?

  • Ce crezi că își doresc clienții tăi?

  • Care este direcția în care vrei să orientezi comunicarea?

  • Ce limbaj și tonalitate preferă publicul tău?

  • Cum poți să le reții atenția și interesul ?

  • Cum să-i convertești din vizitatori în cititori consecvenți?

  • Cu să-ți faci cititorii clienți?

  • Cum să transformi clienții ocazionali în clienți fideli?

  • Cum sa imbunatatesti experiența utilizatorilor, oferind produse și servicii cât mai apropiate de nevoile și interesele lor?

Dacă ai în minte răspunsuri la aceste întrebări, cu siguranță vei avea altă perspectivă asupra scrisului și a mizei prezenței acestei pagini pe site. Totul este să știi ce vrei și ce să îți ceri ție sau celor care se ocupă de postări.

Nu există niciun motiv pentru a nu apela la această modalitate de creștere organică a traficului pe site. Nu ai ce pierde, chiar dacă lucrurile nu vor fi perfecte de la început și va trebui să desemnezi o persoană sau să investești timp personal pentru a publica, rezultatele ce pot fi obținute merită tot efortul.

Nu trebuie să ai talent de SEO copywriter pentru a scrie ceva pentru clienții tăi și a-i ajuta să ia decizii de cumparare mult mai bune. Totul este sa începi și în timp lucrurile se vor perfecționa!

Cu puțină dedicare poți obține o conversie remarcabilă și un ROI excelent. Și dacă chiar nu reușești de unul singur, prin alegerea unei agenții de copywriting potrivite, așa cum suntem noi cei de la SEOTIC, lucrurile pot evolua pozitiv.

 

De ce să ai un blog pe site?

Cu siguranța vrei să știi și care este utilitatea acestui blog. De ce să investești efort, timp și chiar bani pentru a adăuga așa ceva pe un site de prezentare sau pe un magazin online?

Iată ce am constatat noi în ceea ce privește blogul site-ul nostru și pe cele ale partenerilor noștri:

  • un blog crește numărul de cuvinte cheie pentru care este vizibil site-ul tău;

  • blogul atrage un număr mai mare de vizitatori în site;

  • pagina reținere clienții mai mult timp pe site, ceea ce aduce un ranking mai bun;

  • permite o detaliere și o dezvoltare mult mai bună a conținutului prezentat ;

  • printr-o structură de link-uri interne, bine gândită contribuie la îmbunătățirea rezultatelor SEO;

  • pagina de blog asigură o mai bună comunicare și informare a clienților;

  • susține dezvoltarea și evoluția afaceri;

  • contribuie la formarea și educarea publicului tău.

 

Care sunt cele 25 de aspectele pe care să le ai în vedere când scrii un articol de blog?

Iată ce sugestii avem noi:

1. Nu scrie la întâmplare, fă-ți o schiță a ceea ce vrei să spui prin acest articol.

Pentru a putea realiza un articol interesant, pe care publicul tău să îl acceseze cu plăcerea, cu siguranță va trebui sa respecți o serie de reguli generale și structurale, dar și să aduci o notă personală în aprecieri și recomandări. 

Obligatoriu realizează o introducere care să prezinte subiectul și să capteze atenția și o enumerare de idei pe care le consideri relevante pentru tratarea temei. Nu uita să închei cu o concluzie, care să invite la reflecție sau la dialog.

2. Scrie având mereu în minte subiecte care preocupă publicul tău.

Ori de câte ori vrei să scrii un articol, gândește-te la ceea ce interesează publicul tău, care sunt întrebările cele mai frecvente pe care le primești de la clienții tăi. Și cam ce si-ar dori să citească vizitatorii blogului site-ului tău. Cu siguranță există o multitudine de aspecte legate de afacere, alegere servicii sau produse, descrieri, analize etc. pe care nu ai reușit sa le tratezi sau să le detaliezi în paginile de servicii dedicate.

Spune tot ce știi despre domeniu și fii mereu la curent cu tot ce este nou și de actualitate. Scrie cât de natural posibil, lăsând textul să curgă ca în vorbirea curentă.

3. Fă-ți întotdeauna un research temeinic pentru subiectul sau tema aleasă.

Pentru a ajuta și din punct de vedere al calității conținutului livrat și din punct de vedere SEO, este bine să studiezi foarte bine ce s-a mai scris pe temă și ce mai publică concurența ta. Este mult mai simplu decât abordarea unui subiect de la zero. Nu uita și de research-ul și alegerea cuvintelor cheie pe care să le folosești. Este recomandat ca ele să fie relevante pentru domeniul de activitate și cu volum mare de căutări.

4. Nu uita să incluzi și cuvintele cheie pentru care dorești un ranking mai bun.

O parte din miza redactării articolelor de blog este și aceea de a obține un trafic mai mare și o poziție mai bună în Google. De aceea, oricare ar fi subiectul articolul postat, include și cuvinte cheie importante pentru subiect și afacere. De preferat este ca tema tratată sa includă minim un cuvânt sau o expresie cheie importantă pentru SEO, care să fie repetat în titlu, introducere, subtitluri și de 2-3 ori în corpul textului.

5. Textele să fie bine documentate, să acopere complet subiectul vizat.

Dacă vrei ca articolul tău să se ridice calitativ, documentează-te foarte bine asupra temei alese și tratează-o profesionist, acoperind toate aspectele importante. Cu cât este scris cu mai multă autoritate, documentat și complet, cu atât fiecare client are posibilitatea să regăsească în articol, informația care îl interesează.

Decât să scrii al zecelea articol la fel despre o temă, mai bine alege să aloci ceva mai mult timp pentru a face un salt peste prezentarea standard. Tratează tema un pic mai alfel, dar ca un expert. Nu rata chiar și detalii specifice sau mai puțin abordate. Chiar și acestea, oricât de marginale sau ocazionale ar fi, pot atrage un trafic pe care nu vrei să îl ratezi.

6. Scrie pe limba publicului vizat.

Nu există afacere prosperă și marketing inteligent, fără definirea publicului țintă sau a persoanei numită cumpărător. Dacă nu știi cine sunt aceștia, atunci nu vei putea nici să scrii un articol de blog sau un mesaj comercial corect și convingător.

Identificarea corectă a clientului ajută mult în alegerea limbajului de comunicare potrivit și a canalelor de promovare cele mai adecvate.

7. Scrie despre subiecte de actualitate, care sunt în trend și de interes.

Dacă ești pasionat cu adevărat de domeniul în care ai afaceri, cu siguranță ești mereu la curent cu cele mai noi produse și subiecte și cu cele mai în vogă dezbateri. Blogul tău trebuie să conțină mereu  articole noi, fresh, în tendințe, cu cea mai mare căutare la public. Scrie mereu articole care să prezinte trendurile anului în curs sau despre servicii, produse și specificații de sezon.

8. Inserează informații și detalii care să capteze atenția și să inducă teama de a nu pierde ceva important.

Textul tău trebuie să aibă și ceva special, de marketing. Dacă livrezi tot ce livrează și ceilalți, în cantitate nelimitată, de ce te-ar alege clienții pe tine. Însă dacă inserezi detalii despre stocuri și seriirestânse, dead-line-uri pentru oferte de nerefuzat sau ceva ce clientul tău nu poate rata sau îi poate schimba starea și intenția de cumprare, firma și brandul tău au de câștigat.

Acest detaliu, numit în termeni de marketing FOMO sau Fear of Missing Out, poate fi strecurat atunci când articolul tău de blog face o descriere de produs, introduce o noutate, anunță o campanie, vrea sa atragă cât mai mulți clienți etc.

9. Captează atenția de la început printr-o introducere AIDA (Atenție, Interes, Dorință, Acțiune).

Cea mai sigură cale pentru a capta atenția și a reține un cititor în pagină este aceea de a alege un titlu potrivit și scrie o introducere cât mai bună, AIDA. Alegerea cu grijă și bine gândită a titlului și frazelor de început, poate schimba semnificativ numărul celor care decid să se informeze din articolul tău.

Tot ce ai de făcut este să atragi atenția, să câștigi interesul cu ceva, să declanșezi o dorință și să dai drumul la acțiune!

Ex: Vrei să atragi mai mult trafic pe site-ul tău. Un blog te poate ajuta. Vrei să știi cum? Urmărește mai jos.

10. Scrie cu pasiune și dedicare, ca un storyteller adevărat, dorindu-ți ca articolul tău să fie apreciat și distribuit de cât mai multe ori.

Trebuie să îți placă ceea ce faci, chiar dacă nu ești un scriitor profesionist. Dacă acest lucru este adevărat despre activitatea ta, se va observa cu siguranță din felul în care scrii despre domeniu sau produse. Chiar dacă stilul nu este impecabil, dacă povestea este educativă și oferă informații valoroase, clienții vor aprecia. Pasiunea și cunoștințele vor surclasa micile stângăcii de redactare și de scris.

11. Nu uita de titluri, subtitluri și head-uri, nu toți vor avea răbdare să citească tot.

Pentru a permite mai bine cititorilor să lectureze sau să ajungă la informația care îi interesează, dă textului o structură cât mai clară, evidențiată și ușor de parcurs. Folosește cu încredere titluri, subtitluri și head-uri. Acestea sunt foarte bune și pentru SEO.

12. Gândește-te la o structură de link-urile, prin care să-l legi de alt conținut.

Dacă nu ai o persoană care să se ocupe de SEO, nu uita să inserezi minim două link-uri de articol, care să trimită la alte pagini din site sau de pe blog. În fond scopul blogului este nu doar unul de informare, ci și de optimizare a site-ului. Susține orice temă de interes cu 2-3 articole cu subiecte la mare căutare, în care să folosești și cuvinte cheie ce te pot ajuta la ranking.

13. Nu rata ocazia de a face schimburi de link-uri cu site-uri partenere.

Dacă ai parteneriate cu alte site-uri din domeniu sau pentru activități conexe, folosiți postările de pe blog pentru a vă promova reciproc. Un link plasat într-un articol bun poate aduce mai multă vizibilitate și un scor mai bun tuturor. Aceasta este cea mai avantajoasă și mai elegantă metodă de a face optimizare în afara site-ului, în mod corect și natural.

14. Folosește o imagine reprezentativă, pe care să o prelucrezi și să o faci unică.

Imaginile reprezentative și sugestive sunt un alt detaliu care contribuie la a face un articol mai interesant. Folosește imagini de stock pe care să le personalizezi sau, și mai bine, imagini originale pentru a capta atenția publicului tău și a susține textul cu ceva ce îl poate completa.

Apelează și inserează și în corpul articolului la imagini, grafice, tabele, filmulete sau orice tip de reprezentare sau element care poate ajuta în obține o mai bună receptare a informației.

15. Ori de câte ori postezi o noutate sau un articol trimite un e-mail de informate tuturor abonaților la newsletter.

Una dintre marile probleme cu care se confruntă cele mai multe postări de blog și care împiedică receptarea și aprecierea lor, este promovarea. Poți să scrii conținut extraordinar și foarte interesant, pentru care ai muncit câteva zile, dacă el nu reușește și să ajungă la publicul vizat, o bună parte din efort este irosită și inutilă.

Trimite un e-mail cu orice nouă postare pe blog tuturor abonaților la newsletter. Și pentru creștere și retenție, folosește un modul speciale pentru a solicita abonarea oricărui nou vizitator pe site.

16. Anunță o postare nouă pe blog și pe paginile rețelelor sociale ale afaceri și personale.

Anunță publicarea de articole noi pe blog și prin intermediul rețelelor sociale. Dacă ai un număr mare de followeri și de prieteni, metoda contribuie mult la o mai bună vizibilitate. Orice sursă de a promovare a afacerii este importantă pentru trafic și creșterea conversiei.

17. Ai grijă la exprimare, gramatică și semne de punctuație.

Un articol de blog trebuie să fie scris într-un limbaj simplu, accesibil, îngrijit și corect din punct de vedere gramatical. De aceea înainte de postare citește-l cu atenție de 1-2 ori, apelează la un autocorrect și cere și unei alte persoane să mai arunce o privire. Întotdeauna se pot strecura mici greșeli, care chiar dacă nu sunt grave, pot fi neplăcute.

18. Lasă conținutul să se decanteze un pic înainte de a-l publica.

Cel mai bine este să lași un mic interval între terminarea articolului și publicarea lui. După un timp lucrurile pot să pară un pic diferite și poți sesiza mult mai bine nuanțe nepotrivite, ușor forțate. Sau poți găsi o variantă mai bună de exprimare pentru pasaje unde inspirația nu s-a ridicat anterior la nivelul dorit.

19. Oferă utilizatorilor posibilitatea de a comenta, aprecia și distribui postarea ta.

Interacțiunea este cea mai bună metodă pentru a vedea cum este receptat un articol de blog. Nu bloca niciodată utilizatorilor posibilitatea de a spune ce gândesc și ce cred în legătură cu articole, servicii sau produse. Dacă datele sunt pertinente și nu conțin injurii, chiar și dacă sunt negative, ele pot fi constructive în timp. Oferă cititorilor posibilitatea rapidă de a distribui conținutul prin intermediul rețelelor sociale.

20. Legă conținutul de statistici și date oficiale cu impact.

Inserarea în titlu sau în text a unor cifre, statistici sau date oficiale contribuie la credibilizarea informatiei și aduce acel ceva de impact, de care orice postare are nevoie. Alegerea de numere aleatori are o rată de succes la deschidere un pic mai mare decât cea a unor cifre rotunjite.

21. Nu te feri sa folosești, atât în titluri, cât și în conținut, de mai multe ori cuvântul cheie vizat

Chiar dacă metoda de abordare a subiectului este una mai liberă, nu uita să ai grijă să menționezi cuvântul cheie vizat în titlu, introducere, cel puțin un head și de câteva ori în corpul textului. Astfel asiguri optimizarea dorită, fără a fi nici repetitiv și nici prea detașat.

Înlocuiește cuvântul cu expresii și sinonime, pentru a asigura o mai bună varietate a limbajului și pentru a nu oferi utilizatorilor o experiență de lecturare plicticoasă sau sâcâitoare.

22. Pentru mai multă putere de convingere apelează la studii de caz.

Nimic nu este mai convingător decât puterea exemplului. Dacă oferi o analiză a eficienței pe care a avut-o asupra unei persoane sau firme, un serviciu sau un produs, poți pune totul într-o  altă lumină, evident favorabilă.

Cifrele, studiile, datele conferă mai multă credibilitate și au un impact pozitiv asupra unei afaceri sau brand.

23. Folosește diateza activă în comunicare

Evită să folosești diateza pasivă în scrierea unui articol de blog. Tu, ca autor și expert, trebuie să știi ce se întâmplă în fiecare caz și să determini la acțiune. De aceea, folosește cât de des se poate verbe de acțiune și la diateza activă.

24. Nu te feri sa folosești cuvinte emoționale sau superlative, dar nu abuza de ele.

Un articol de blog bun, trebuie să includă și o serie de jonglerii stilistice și emoționale pentru a demonstra autoritate, a convinge în privința calităților unui produs, a determina auditoriul să facă o anumită acțiune. În funcție de specificul articolului sau de domeniu se poate apela mai mult sau mai puțin la mesaje emoționale sau la superlative. Nu abuza niciodată de ele, altminteri discursul se transformă în unul ieftin, comercial și chiar nepotrivit.

25. Nu uita să inserezi la final și un call to action.

Rostul unui articol de blogul de pe un site de prezentare sau un magazin online este nu doar acela de a prezenta, descrie, analiza, expune, educa, promova etc., ci și acela de a convinge, determina la acțiune și vinde. De ceea, acolo unde se poate, apelează și la mesaje de call to action. Ele determină cititorul să continue lecturarea articolul, să afle mai multe despre avantajele produselor sau serviciilor tale/voastre, îl ajută să se apropie mai mult de dorințele sau obiectivele propuse.

În cazul în care mai ai nevoie de ceva timp și experiență până să scrii articolele de blog pe care le dorești, nu ezita să apelezi la serviciile noastre de SEO copywriting. Noi avem informația, pasiunea și talentul necesar pentru a te ajuta să publici texte menite să îți asigure o vizibilitate mai bună, cititori mulțumiți și o poziționare mai sus în Google.

 

Concluzie

Cel mai bun specialist în a scrie articole de blog din domeniului tău de activitate, care să comunice eficient cu publicul tău țintă, trebuie să fii tu. Doar tu deții toate informațiile necesare, detaliile comerciale, tipsuri și trucuri care să reușească să convingă clienții de calitatea și utilitatea a ceea ce vinzi și promovezi.

 

Noi te ajutăm doar să le condimentezi cu puțin SEO și digital marketing. Și sperăm, citind articolele publicate pe blogul SEOTIC, să te bucuri de recomandările și sfaturile noastre cât mai des.

4 Comments

  1. I was very pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and i also have you book-marked to look at new stuff on your website.

    1. Thank you for your appreciation. It is an area for which many of our clients request our collaboration.

  2. A motivating discussion is worth comment. I believe that you should write more about this subject matter, it may not be a taboo matter but usually folks dont talk about such topics. To the next! Many thanks!!

  3. Scarlett Vongkhamphanh

    An intriguing discussion is definitely worth comment. I do believe that you should write more on this subject, it might not be a taboo matter but usually people do not discuss these topics. To the next! Best wishes!!
    דירות דיסקרטיות בירושלים Juliet Klockars

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *