F.A.Qs
Intrebari frecvente (F.A.Q's)
1. Ce este SEO content writing?
SEO contentul este procesul de creare de conținut text, care ajută o pagină web sau un site să urce mai sus în clasamentul motoare de căutare. Cele mai importante trei elemente implicate sunt: selecția de cuvinte cheie relevante pentru domeniu, calitatea structurii și copywriting-ului.
Printre cele mai utile creații de content text menționăm: scriere pagini site, descriere de produse, articole de blog, comunicate de presă, infografice, advertoriale, interviuri, recenzii etc.
Textele de SEO content prezente pe site sau postate în afara lui trebuie să fie bine scrise, de calitate, adecvate canalului și publicului ales, user-friendly, ușor de lecturat și de înțeles.
2. Ce este SEO copywriting?
SEO copywriting implică toate operațiile de creare de conținut util, valoros, antrenant care să integreze anumite cuvinte cheie și care să convingă publicul că o pagina sau un site merită să fie accesate sau distribuite.
Seo copywriting-ul implică o definire a profilului cumpăratorului și o înțelegere a intenției utilizatorului.
Textele redactate trebuie să țină mereu seama de preferințele clienților actuali și de desele schimbări de algoritmi ale motoarelor de căutare. Textele rezultate se bucură de mai multă creativitate, integrată într-o strategie de marketing.
3. Care este diferența dintre SEO content writing și SEO copywriting?
Realizarea de texte de cea mai bună calitate este esențială în întreg procesul de prezentare, optimizare și promovare online. Aceasta trebuie să fie o caracteristică atât pentru SEO content writing, cât și pentru SEO copywriting.
Cele două merg împreună și prin folosirea complementară se pot obține rezultate pozitive, legate de vizibilitate, credibilitate, încredere, conversie și autoritate.
Chiar dacă pentru unii diferențele sunt foarte puțin sesizabile, din punct de vedere tehnic, putem considera că ele se deosebesc atât prin modalitatea de scriere, cât și prin miza urmărită.
SEO content writing-ul are ca scop principal redactarea și scrierea de texte care să producă o creștere organică în rezultatele obținute în motoarele de căutare și creșterea în traficului.
SEO copywriting-ul este o scriere orientată spre convingere și conversie, ce are ca scop principal obținerea de cât mai multe leaduri și vânzări.
4. Ce face un content writer?
Un content writer trebuie să scrie conținut optimizat pe anumite cuvinte cheie, care să atragă cât mai mult trafic în site. Activitatea sa va implica obligatoriu un research de cuvinte și expresii relevante pentru domeniu și redactarea de texte unice, care să urce cât mai bine în motoarele de căutare.
O bună structurarea a link-urilor interne și obținerea de link-uri externe va intra tot în atribuțiile specifice jobului.
Printre sarcinile principale ale unui content writer menționăm: scrierea de articole pentru pagini și blog, scrierea de texte pentru campaniile de Ad-uri, redactarea landing page-urilor, postări pe paginile de social media, guest post-uri, scripturi pentru materiale video etc.
În general, dacă ai nevoie de mai mult trafic organic, angajarea unui content writer sau a unei agenții de content writing reprezintă cea mai potrivită alegere.
5. Ce face un SEO copywriter?
Un SEO copywriter este o persoană care concepe și redactează conținut care să sporească rata de conversie și vânzările. El trebuie să selecteze cuvintele și expresiile cheie și să contribuie la realizarea unei strategii, care să îmbunătățească traficul de pe site.
Copywriterul va acorda o atenție deosebită specificului domeniului de activitate, tonului, stilului, ușurinței de lecturare a textelor și integrării creative a mesajului comercial în comunicare.
În principiu, un SEO copywriter poate redacta toate tipurile de texte și materiale ce pot fi postate pe site și în afara acestuia. Modalitatea sa de scriere va fi însă una mai rafinată și mai cizelată decât a unui content writer, capabilă să integreze mai natural mesajul de vânzare în cel de informare și prezentare.
Printre sarcinile principale pe care un digital copywriter trebuie să le îndeplinească sunt: creșterea autorității domeniului și a profilului de link-uri, obținerea unui angajament mai mare, obținerea unui CTR și a unui ROI mai bun.
Un copywriter va fi întotdeauna un content writer talentat și un SEO specialist experimentat!
6. Ce este content marketing?
Content marketing-ul este o formă de marketing în care crearea și postarea de conținut interesant, relevant și util joacă un rol esențial. Demersul implică realizarea de texte și materiale pentru: blog, ebook-uri, postări pe rețelele sociale, infografice, materiale video, descrieri de produse, tutoriale, recenzii etc.
Procesele specifice ajută la promovarea valorilor unui brand, a unei afaceri, a unui produs, mențin viu interesul pentru domeniu, susțin obținerea unui angajament mai mare și a unei vizibilitati cât mai bune.
Procesul este unul foarte valoros și important pentru crearea și dezvoltarea unei pâlnii de vânzare, care să ajute cât mai bine în câștigarea de noi lead-uri și în îmbunătățirea ratei de conversie.
7. Ce este un advertorial?
Advertorialul este un material de promovare și de optimizare în afara site-ului, care îmbină în mod inteligent informarea cu promovarea. El poate fi publicat în mai multe variante de conținut, agreate de publicațiile, platformele, blogurile care îl găzduiesc, respectiv : știre de presă, povestire, reportaj, articol, interviu, recenzie, guest post, infografic etc.
Pentru a camufla cât mai bine mesajul comercial într-un articol interesant și atractiv pentru public, stilul editorial ales trebuie să se integreze perfect și natural în formula editorială a publicației alese.
Advertorialul SEO este o alternativă mult mai elegantă la reclamele clasice de tip banner sau pop-up și o modalitate mai puțin agresivă de a prezenta un mesaj comercial într-un articol informativ și educativ pentru public.
8. Ce implică o strategie de conținut?
O strategie de conținut implică stabilirea tuturor obiectivelor de publicare de conținut, prin care o afacere poate atrage mai mult trafic și poate obține o poziție mai bună în căutări pentru anumite subiecte, cu cuvinte și expresii cheie relevante pentru domeniul de activitate.
Pentru a-i vedea eficiența, obligatoriu trebuie stabilite obiective, un plan de acțiune, canalele de transmitere și promovare, măsurarea performanțelor.
Crearea unei strategii de conținut reprezintă fundația pe care se ridică construcția ce ajută la dezvoltarea unei afaceri și a unui brand. Pentru eficiență și performanțe sporite este nevoie de creativitate, resurse, bani, timp și răbdare.
9. Cum se construiește o strategie de conținut?
Dacă vrei să-ți duci afacerea sprea atingerea anumitor obiective, vei avea cu siguranța nevoie de o strategie de conținut. Printr-un astfel de plan vei stabili: scopurile vizate, care este publicul tău țintă și care sunt canalele unde îl găsești, care este concurența ta și ce face ea, creare de conținut unic, cu valoare cât mai mare, alocarea unui buget, măsurarea rezultatelor.
10. Ce sunt cuvintele și expresiile cheie?
Din punct de vedere al motoarelor de căutare, un cuvânt sau o expresie cheie este acel termen pe care îl scrii în căsuța de interogare sau îl pronunți și primești rezultate din pagini sau din materiale postate de site-uri pe internet.
Din punct de vedere SEO, un cuvânt cheie sau o expresie cheie este un termen sau o expresie reprezentativă sau relevantă pentru conținutul prezent pe o pagină a unui site.
Dacă aceste keyword-uri, short sau long tail, sunt alese cu atenție și sunt susținute prin conținut bine redactat și detaliat, atunci pagina respectivă va obține, o poziționare mult mai bună în motoarele de căutare.
Selecția cuvintelor cheie este strâns legată de procesele de căutare, intenție și ranking. Folosirea lor repetată, fără o integrare naturală în limbajul textului, nu ajută la nimic și dăunează experienței utilizatorilor. Utilizarea lor în cât mai multe expresii și înlocuirea cu cât mai multe sinonime, este strategia prezentă, cea mai inteligentă.
11. De ce sunt cuvintele cheie importante?
Alegerea cuvintelor cheie și conceprea de conținut relevant pentru ele sunt demersuri esențiale în procesul de optimizare SEO și în atingerea obiectivelor de trafic și marketing.
Ele sunt importante și în derularea și optimizarea oricărei campanii de pay-per-click (PPC). Prin licitarea pentru cuvintele cheie dorite, o firmă poate accede la o poziționare în top.
Selectarea cu atenție a cuvintelor cheie este capitală și pentru conceperea unor strategii de content marketing cât mai eficiente, cu rezultate organice și durabile.
Cele mai importante aspecte ce trebuie avute în vedere, atât pentru redactarea de texte, cât și în licitarea pentru cuvinte cheie, sunt: volumul de căutări, competitivitatea, costul, valoarea și intenția.
12. La ce ajută un audit de conținut?
Un audit de conținut ajută la evaluarea modului în care stă un site din punct de vedere al conținutului postat. El este esențial pentru optimizarea on-page și off-page și pentru organizarea strategiilor de content din afara site-ului.
Atunci când este realizat cu atenție și în mod profesionist, auditul contribuie la sesizarea și rezolvarea problemelor legate de erori în pagină, pagini cu conținut dublu, la completarea site-ului cu pagini noi, cu conținut aflat la mare căutare, actualizarea paginilor care aduc trafic etc.
Astfel se poate îmbunătăți experiența oferită utilizatorilor, crește traficul și obține o poziționare mai bună în motoarele de căutare pentru mult mai multe cuvinte și expresii cheie.
Citește cele mai noi postări SEOTIC