SEO copywriting pentru afaceri de succes

15 tendinte, tactici și recomandări SEO pentru 2021

15 tendinte, tactici și recomandări SEO pentru 2021

15 tendinte, tactici și recomandări SEO pentru 2021

Dacă anul acesta te-ai hotărât să acorzi mai multă importanță prezenței afaceri tale în mediul online și vrei sa o faci în mod profesionist, te pregătim noi. Pentru a te ajuta să îți faci un plan de acțiune și să îți ușurăm munca, ne-am gândit să-ți oferim o listă cu cele mai noi tendinte, tactici și recomandări SEO pentru 2021.

SEO se schimbă din ce în ce mai rapid. Toate acțiunile și strategiile de optimizare, conținut și marketing trebuie să se adapteze periodic la cele 7-8 modificările zilnice de algoritmi și update-uri. Dacă vrei să ții pasul și să ai surprize plăcute, urmărește prezentarea de mai jos!

Cele mai importante măsuri SEO pentru 2021:

1. Experiența oferită utilizatorilor

Din mai, acest an, Core Web Vitals va deveni factor de ranking în motoarele Google. Optimizarea acestui factor include următorii metrici:

  • Largest contentful pain – LCP, ce are în vedere viteza de încărcare a unui site;
  • First input delay – FID, ce privește interactivitatea;
  • Cumulative layout shift – CLS, ce vizează stabilitatea vizuală.

Optimizarea tehnică a tuturor acestor parametrii joacă un rol esențial în experiența oferită utilizatorilor actuali și în atragerea interesului acestora în a accesa o pagina cât mai rapidă și prietenoasă.

Dacă în cazul parametrilor pe desktop multe site-uri stau bine, provocarea cea mare va implica vitalitatea pe telefon și dispozitive mobile.

Problemele existente pot fi semnalate prin utilizarea Google Search Console. Și, în funcție de raport, recomandări și experiența tehnică a celui care se va ocupa de îmbunătățire, trebuie trecut cât mai repede la acțiune.

2. Conținut mult mai bine structurat și organizat

În octombrie 2020, Google a anunțat că va implementa o nouă tehnologie numită „Pasaje” (Passages). Aceste aspect înseamnă, că în funcție de relevanță, motorul va selecta de acum încolo nu doar pagini, ci fragmente de texte. Favorite vor fi cele care sunt cele mai potrivite interogărilor și intenției utilizatorilor. Rezultatele oferite vor fi ceva foarte asemănător cu versiuni ale Featured Snippets.

Așadar interesul cel mai mare este în a trata cu atenția cuvenită fiecare fragment de conținut de pe pagină, de a prezenta și detalia cât mai bine oricare problemă legată de subiect și tema principală, de a folosi cât mai bine toate cuvintele cheie vizate.

Lupta pentru backlinkuri, rafinarea SEO on-page și semnale bune de UX trebuie desfășurată în continuare, cu aceeași însemnătate ca și până acum.

3. Conținut de calitate cât mai lung

Statisticile arată că postările de conținut de calitate, care depășesc 2000 de cuvinte cresc șansele de a fi distribuite, a primi link-uri, like-uri, comentarii și angajament. Dacă punem la socoteală și aspectul menționat anterior, legat de segmentarea paginilor în fragmente, realizarea de postări pe blog cât mai lungi și mai complete ar trebui să reprezinte o prioritate pentru toți.

Un astfel de conținut aduce mult mai mulți vizitatori și crește chiar șansa de a obține acele linkuri , care altfel sunt atât de scumpe și de greu de obținut.

4. Mai mult conținut vizual

Toate statisticile arată o creștere spectaculoasă a tuturor căutărilor care au în vedere conținutul vizual. Dacă vei apela mai des la aceste forme de prezentare, informare și promovare, șansele de a obține mai multe vizualizări și un interes crescut sunt mult mai mari.

Facebook, Pinterest, Instagram, YouTube cresc exponențial și primesc lunar tot mai multe milioane de vizualizări.

Modalitatea acționează cu eficiență mai mare în cazul anumitor domenii de activitate, cum ar fi: magazine online, afaceri locale, restaurante, site-uri de nutritie, rețete culinare, săli de sport etc.

5. Pagini mobile friendly

Cei mai mulți utilizatori accesează informațiile de care au nevoie de pe mobil. Concentrarea eforturilor SEO spre a oferi utilizatorilor o experiență de navigare cât mai bună pe acest tip de display este obligatorie.

Dacă ai produse și servicii care se adresează tinerei generații, lipsa acestei caracteristici este inacceptabilă. Prin neglijarea caracteristicii, poți pierde atenția unui segment important din publicul tău țintă.

Pagini mobile friendly
Responsive design – Siteul va functiona corect indiferent de dispozitivul folosit

6. Expertiză, autoritate, încredere

Pentru a urca cât mai bine în motoarele de căutate autoritatea unui domeniu este un factor de ranking destul de important. De aceea realizarea și scrierea textelor trebuie să fie de calitate, de preferat încredințate unor copywriteri profesionisti. Aceștia știu cel mai bine să îmbine, atât elementele care țin de SEO, cât și cele care au în vedere o exprimare naturală, corecta, documentată, lizibilă.

Pentru a fi o autoritate, este important să publici conținut care să fie apreciat și recunoscut în domeniu. Nu te poți anunța drept expert, dacă piața nu te percepe așa. Acestă recunoaștere vine în timp, din exteriorul site-ului, prin cât mai multe link-uri de calitate, pentru conținut reprezentativ.

7. Actualizează conținutul prezent pe site

Utilizatorii prefera conținutul nou, mereu actualizat. Și Google apreciază un site dinamic, care vine periodic cu informații fresh. De aceea, dacă ai un site cu multe pagini mai vechi, reevaluează și rescrie întreg conținutul postat, din perspectiva utilizatorilor actual. Adu la zi toate articolele care ți-au adus sau îți pot aduce în continuare trafic important.

Dacă în site exista pagini cu produse și subiecte care nu mai sunt de multă vreme de interes, nu ezita sa ștergi pagini care doar încarcă și nu au aduc niciun rezultat.

De preferat, înainte de a lua decizii radicale, fă și un audit de conținut. Acțiunile vor avea un impact pozitiv asupra procesului de SEO on page.

8. Ajută CTR-ul

Pentru a fi cu adevărat atrăgătoare și interesante pentru utilizatori, paginile unui site au nevoie de ceva care să inspire și să determine la acțiune. La ora actuală există numeroase recomandări și statistici care oferă informații detaliate despre ce trebuie să conțină o pagină pentru a-i atrage pe cei care caută. Printre cele mai importante aspecte menționăm:

  • creează un favicon pentru domeniu;
  • pune în URL cuvintele cheie urmărite;
  • scrie titluri cu impact emoțional, cuvinte puternice, cifre, întrebări etc.;
  • scrie o metadescriere pentru fiecare pagină;
  • creeaza o structură internă de link-uri;
  • scrie conținut în format mai lung, în care să introduci imagini și filmulețe.

8. Folosește structuri de conținut care te disting, cum ar fi numele brandului

Pentru a consolida un brand și a face un domeniu mai vizibil, folosește o structură de vorbire specifică la finalul titlurilor mai multor pagini, cum ar fi pentru noi „SEO Copywriting SEOTIC”.

Avantajele legate de vizibilitate și brand awareness se vor simți imediat.

9. Introdu în site o secțiune de FAQ

Dacă ești o autoritate sau un expert în domeniul tău de activitate, cu siguranța vei ști sa oferi vizitatorilor răspunsuri clare, concise și detaliate despre principalele întrebări și probleme legate de activitatea ta, care îi pot preocupa.

Folosește oportunitatea FAQ pentru a utiliza cât mai multe dintre cuvintele și expresiile cheie importante pentru afacerea și optimizarea SEO a site-ului tău.

10. Îmbunătățește structura de link-uri interne

Dacă ai conținut extraordinar, care tratează în mare detaliu și cu profunzime subiecte și teme interesante și de actualitate pentru clienții tăi, fă astfel încât să fie cât mai bine structurat și legat intern. Vei observa ca vizitatorii vor petrece mult mai mult timp pe site și va scădea și bounce rate-ul.

Felul în care realizezi conținutul și în care reușești să-l legi intern va influența felul în care este văzut site-ul tău. Leagă pagini cu subiecte noi, de pagini mai vechi cu link-uri și trafic.

11. Folosește mai multe headere

Întrucât formele lungi de conținut urcă mai bine și au mai multe șanse să fie oferite utilizatorilor drept răspuns, ai grijă să folosești pentru structurare și diferențiere cât mai multe headere, minim H1, H2 și H3. Folosește în acestea, în mod potrivit, cât mai multe dintre cuvintele si expresiile cheie importante vizate.

Scrie texte bine structurate și organizate, în care informațiile importante și toate întrebările esențiale își găsesc o grafică și un format bine evidentiat.

12. Scrie mai multe articole care să acopere cât mai bine un subiect

Pentru a fi sigur ca ai folosit cât trebuie și cât mai multe dintre cuvintele cheie relevante pentru un produs sau serviciu, nu te limita să scrii un singur articol despre subiect.

Pentru a nu fi prea obositor și greu de urmărit, tratează problema în 3-4 sau câte articole este necesar. Astfel poți fii sigur că site-ul tău va fi primul ori de câte ori cineva este interesat de subiect. Nu uita să legi intern articolele și formele de conținut alese.

Scrie mai multe articole care să acopere cât mai bine un subiect
Scrie mai multe articole care să acopere cât mai bine un subiect

13. Nu pierde din vedere procesul de link building

Chiar dacă Google ne anunță că link-urile nu mai cântăresc așa de greu în procesul de ranking, nu înseamnă ca nu ai nevoie de noi linkuri. Pentru că acestea și calitatea lor sunt cea mai bună dovadă de autoritate și recunoaștere, include-le în continuare în procesul de optimizare SEO.

În cazul în care nu știi cum să procedați pentru a obține câteva link-uri, vezi de unde obține concurența ta link-uri și copiază-le procedeul. O campanie de advertoriale SEO și o strategie de conținut off site bine gândită pot fi bune modalități pentru a aduce creșteri de trafic remarcabile și link-uri prețioase. </p

14. Numește și transcrie în format text conținutul video

Întrucât Google este un motor de căutare după conținut text, este foarte important să denumești cum trebuie nu doar paginile și imaginile, ci și conținutul în format video. Transcrierea în format text a tuturor informațiilor dintr-un videoclip ajută în procesul de optimizare SEO.

15. Nu acționa niciodată fără un audit SEO și o strategie

Centralizarea și evaluarea datelor despre un site sunt importante atât pentru a ști cum stă acesta din punct de vedere SEO, cât și pentru a planifica și organiza acțiunile viitoare. Orice început de an are nevoie de o analiză nouă și de un raport bazat pe un audit complet al site-ului. Și pornind de aici, de un nou plan de acțiune în ceea ce privește rezolvarea problemelor și erorilor existente și stabilirea de noi obiective de urmărit prin noi strategii SEO.

Cele mai importante măsuri SEO pentru 2021:

Pentru că acesta este unul dintre cele mai importante domenii de acțiune în SEO, multe dintre recomandările ce au în vedere optimizarea pentru acest an, țin de calitatea și forma conținutului postat și livrat. Selectarea și alegerea de cuvinte cheie potrivite, în funcție de interes și competitivitate trebuie făcută bine calculat.

Redactarea de conținut bine documentat și de calitate este în continuare o măsură care să te aducă în top, cât mai aproape de publicul vizat, de intențiile lui de informare și de experiența pe care acesta și-o dorește. Formatul lung, cu grafică, texte, imagini și filme, în care se regăsesc toate formele de prezentare pe care publicul actual le preferă, este cel mai accesat.

Pentru a atinge scopurile de marketing propuse dozează-ți bine efortul și bugetul alocat. Rezultate bune se obțin de obicei cu multă tenacitate, acțiune, încercări, renunțări și selecții.

Optimizarea este și rămâne un proces care este decis de utilizatori, de principalele lor modalități de a căuta informația, de ceea ce le captează atenția și le oferă răspunsurile dorite. Toate modificările și updatările de algoritmi ale Google și altor motoare de căutare au în vedere acest aspect

Concluzie

Trăim într-o lume aflată într-o dinamică accelerată, fără precedent. Situația creată de pandemie și de prioritizarea prezenței online schimbă mult calculele și prioritățile. De aceea, din punctul nostru de vedere, demersurile ce le ai de făcut pentru anul în curs vor trebui să țină seama de cele mai importante recomandări legate de SEO tehnic, SEO on-page, SEO off-page și permanenta informare în legătură cu update-urile de algoritmi și tendințe.

Strategiile SEO trebuie să fie scalabile și adaptate din mers. Evaluarea, măsurarea și acțiunea sunt cele mai bune metode pentru a atinge obiectivele propuse

Dacă ai nevoie de o strategie de conținut și SEO copywriting nu ezita să contactezi SEOTIC!

Ai aici 3 articole extraordinare, care vă pot fi de mare ajutor: