Content marketing, advertoriale și link building
Content marketing, advertoriale și link building
Realizarea unei strategii de marketing și publicarea de conținut relevant pentru motoarele de căutare și interesant pentru audiența ta, sunt condițiile esențiale pentru a promova o afacere online. Calitatea materialelor trebuie să fie ridicată atât în ceea ce privește conținutul prezent pe site, cât și cel utilizat în afara site-ului, pentru link building. Advertorialele sunt o poveste interesantă.
Dacă vrei ca afacerea ta să aibă șansa de a urca pe prima pagină, acolo unde, după cum arată și statisticile, prezența face cea mai mare diferență, optează pentru o strategie de conținut în care să acorzi atenția cuvenită atât conținutului de pe site, cât și celui din afara lui.
Care sunt formele ce conținut care ajută cel mai bine în a obține un trafic mai bun?
Conținutul prezent pe site este esențial pentru a urca în Google. De aceea, în ceea ce privește conceperea și scrierea conținutul text din paginile de prezentare, recomandăm apelarea la o persoană calificată. Aceasta va ști cel mai bine de la început, în funcție de domeniul de activitate, de cuvintele și expresiile cheie cele mai importante vizate de afacere și de competitivitate, să realizeze un conținut care să ajute cât mai mult.
Blogul este un must have pentru orice site sau magazin online actual. El poate fi scris cu resurse in house sau încredințat unui SEO copywriter. Prezența ajută în a obține o prezență online pentru cât mai multe cuvinte cheie, a avea mai mulți vizitatori și a păstra o legătură permanentă cu publicul și clienții tăi.
Postarea de materiale interesante pe social media, este de asemenea un aspect extrem de important. Dacă știi să îmbini partea de entertainment, cu cea comercială, rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară.
În ceea ce privește cea mai simplă și eficientă promovare în afara site-ului și câștigarea în procesul de link building, cele mai utile și practice mijloace sunt advertorialele.
Ce este un advertorial?
Advertorialul este un tip plătit de publicitate care, sub forma unui articol informativ, publicat într-o revistă, magazin sau publicație online, încearcă să transmită frumos și elegant un mesaj comercial. Formele cele mai cunoscute sunt cele de: articol, interviu, știre, reportaj, recenzie, infografic, podcast, blog post etc. De cele mai multe ori apare însoțit de simbolul (P) de la Publicitate.
Un advertorial este o formă inteligentă de a comunica cu publicul țintă, prin intermediul unor ziare, reviste, magazine online sau site-uri informative, identificate ca fiind cele mai potrivite. Pentru a fi atragator pentru publicul țintă, articolul trebuie să se integreze perfect în stilul editorial al publicației, iar mesajul comerciale să fie cât mai bine camuflat în informativ.
Întrucât procesul de link building este unul anevoios și complicat, multe companii și branduri apelează la advertoriale pentru a obține rapid mai multă vizibilitate și link-uri. Acest tip de promovare ajută mult în procesul SEO și în a obține un ranking mai bun.
Care este utilitatea marketingului prin advertoriale?
Advertorialul reprezintă cea mai actuală modalitate de a comunica eficient și interesant cu publicul despre detalii și aspecte pe care le consideri relevante pentru produse, servicii, brand și companie. Forma este o alternativă publicitară inteligentă, mai puțin agasantă de a prezenta un brand și a atrage utilizatorii spre produse și servicii aflate în oferta unui site.
Advertorialele sunt utile în procesul de optimizare SEO off-page, în procesul de link building. Alegerea publicațiilor potrivite și crearea de conținut care să se integreze cât mai bine, pot asigura audiența dorită, chiar și atunci când articolul este însoțit de un semn publicitar distinct.
Conținut realizat trebuie să fie de calitate și să aibă în vedere printr-un cuvânt sau expresie ancora un cuvânt sau o expresie cheie importantă pentru SEO, cu trimitere la o pagină.
Prin publicarea de advertoriale se realizează o strategie de marketing interesantă, cu efecte benefice pentru brand, produse și vânzare. Metoda este cea mai simplă și eficientă cale de a obține uneori backlink-urile necesare pentru a crește autoritatea, vizibilitate și credibilitatea unui site.
Articolele publicate vor rămâne acolo atâta timp cât publicația online va exista. Și dacă sunt bine scrise vor fi o sursă permanentă de audiență și de trafic. Se pot face advertoriale pentru brand awareness, lansarea unui produs sau serviciu, promova unui eveniment, promovarea unei campanii umanitare etc.
Articolele plătite sunt extrem de utile unui afaceri aflate la început de drum sau unui Start-up, atât pentru prezentare și lansare, cât și pentru promovare.
De ce să apelezi la o strategie de conținut cu advertoriale?
Deși Google anunță de ani buni că numărul link-urilor nu mai este un criteriu foarte important pentru rankare, lucrurile nu stau chiar așa. Pentru a obține o poziție mai bună în căutări este nevoie de autoritate, iar aceasta este evaluată de multe ori prin numărul și calitatea link-urilor obținute. Așadar problema câștigării de link-uri rămâne la fel de actuală.
Obținerea de link-uri de la alte site-uri cu autoritate sau de la persoane care activează în același domeniu nu este deloc o sarcină ușoară. Competitivitatea și dimensiunea pieței pot fi și ele aspecte sensibile. De aceea, dacă vrei să obții rapid câteva backlinkuri, apelarea la advertoriale este și rămâne cea mai la îndemână metodă.
Advertorialele sunt utile tuturor celor care vor să se promoveze. Fie că este vorba despre o afacere nouă sau despre o companie cunoscută, în cele mai multe cazuri, orice campanie sau orice lansare de produs merită să fie anunțată prin astfel de materiale de prezentare și promovare.
Realizarea de conținut adecvat și de calitate, plasat în publicațiile online pe care le preferă publicul tău țintă, aduce numeroase avantaje comerciale. Printre cele mai importante menționăm comunicare eficientă, menținerea legăturii cu publicul, vizibilitate, SEO mai bun.
Redactarea de conținut interesant și educativ, care să informeze cât mai bine clienții în legătură cu un brand, un produs, un serviciu este un exercițiu de notorietate și de imagine foarte rentabil.
Procesul de publicare de advertoriale și articole de calitate, pe diverse bloguri sau site-uri cu autoritate, este esențial în demersul de link building și de SEO off-page. El contribuie fără niciun dubiu la creșterea numărului de vizitatori în site, la atragerea de mai multe lead-uri și clienți, la creșterea ratei de conversie.
Așadar, dacă dorești să-ți promovezi afacerea prin strategii inteligente, cu rezultate rapide și durabile, atât pentru vizibilitate, cât și pentru SEO, apelează și la o campanie de marketing prin advertoriale.
Ce să faci pentru a realiza o campanie de advertoriale?
Reprezentând o îmbinare între editorial și publicitate, advertorialul este un mijloc de promovare inteligent și informativ despre brand, servicii, produsele, lansări, campanii comerciale. Întrucât mesajul publicitar poate fi camuflat în multe forme de prezentare, reprezintă o alternativă mult mai elegantă și mai puțin agresivă decât reclamele de tip tradițional, banner, pop-up.
Pentru a putea derula o campanie de advertoriale ai nevoie de o strategie de conținut cu obiective clare, de selecția publicațiilor online în care vrei să apari și, de cele mai multe ori, de un redactor cu experiență, care să dea cea mai potrivită formă conținutului articolelor.
Nu trebuie să pierzi din vedere nici scopul comunicării sau domeniul pentru care dorești să îți sporești vizibilitatea și autoritatea.
În privința formei, ai de unde alege. Poți opta pentru oricare dintre variantele: comunicat de presă, știre, povestire, interviu, reportaj, descriere sau recenzie de produs, infografic etc.
Pentru a fi redactat profesionist, a se putea încadra cât mai bine în stilul editorial al unei publicații și a atrage atenția pentru a fi citit, poate fi nevoie de o agenție de marketing, un jurnalist, un content writer sau de un copywriter.
Cum trebuie să fie un advertorial profesionist?
Fiind vorba de redactarea unei forme de conținut ce urmează să apară într-o publicație online, calitatea materialului trebuie să satisfacă o serie de exigențe, printre care, cele mai importante sunt:
- să respecte o formă și structură de articol acceptate de publicația în care va apărea;
- să aibe un titul interesant, care să atragă atenția și interesul cititorilor;
- în funcție de publicație, să fie scris într-un stil adecvat și cu un limbaj potrivit;
- să fie unic și original;
- să nu aibă greșeli de redactare sau gramaticale;
- lungimea textului trebuie să fie potrivită scopului vizat, respectiv de informare, de educare, de aprofundare a unui subiect etc.
- să aibe un paragraf de introducere, preferabil cu un rezumat al articolului, un cuprins în acord cu subiectele anunțate și o frază de încheiere cu câteva concluzii, recomandări, call to action;
- să nu fie plin doar de superlative sau de repetiții supărătoare de informații sau cuvinte cheie;
- să fie cât mai natural și mai puțin publicitar.
Realizarea unui advertorial de calitate este o reflectare a valorii afacerii tale și o formă de respect față de audiența vizată. De aceea, încredințați această misiune unei persoane cu experiență, care poate realiza materialul dorit la un anumit nivel de performanță.
Dacă veți concepe o stategie de marketing prin conținut bine gândită și veți selecta bine publicațiile în care va apărea acesta, rezultatele obținute vor avea implicații pozitive pentru toate aspectele esențiale ale afacerii, nu doar pe cele legate de SEO sau backlinking.
De multe ori apelarea la serviciile unei agenții de publicitate specializate, care se ocupă de toate aspectele problemei, de la redactarea la selecția publicațiilor și publicarea de advertoriale, este cea mai bună soluție pentru o promovare prin advertoriale. Dacă alegi agenția potrivită vei avea și echipa și strategia potrivită pentru a avea conținut care să îți placă și care să coincidă exigențelor de redactare ale publicației/lor în care va apărea.
Ce avantaje aduce o campanie SEO de conținut prin advertoriale?
Pentru un SEO de calitate, orice site are nevoie atât de optimizare on page, cât și de optimizare off-page. Cele două aspecte ale problemei merg mână în mână și doar împreună pot să aducă rezultatele dorite.
Astfel conceperea unei strategii de promovare SEO prin publicarea de advertoriale este o parte esențială și indispensabilă în procesul de link building și optimizare off-page. Pentru a fi cu adevărat eficiente și a ajuta în întregul proces SEO, importante sunt și numărul și calitatea link-urilor obținute.
Prin apelarea la advertortoriale plătite veți avea parte de următoarele avantaje:
- Rezultate vizibile imediat și durabile;
- O prezență online mult mai bună;
- Un brand mai puternic;
- Mai multă autoritate pentru pagini și domeniu;
- Mai mult trafic;
- Mai mulți clienți;
- O conversie mai bună;
- O poziție mai bună în motoarele de căutare.
Printre cele mai importante beneficii aduse de o campanie SEO de advertoriale menționăm:
- lansare și relansarea unei afaceri, serviciu, produs;
- o formă mult mai interesantă de a te prezenta publicului;
- obții rezultate organice mai bune;
- este cel mai accesibil și simplu mod de a obține link-uri;
- o formă plăcută de a comunica cu clienții potențiali.
Dacă vei ține seama de toate aceste aspecte, vei avea toate motivele să incluzi această formă de promovare și optimizare în strategia de marketing.
5 sfaturi utile pentru o campanie de advertoriale SEO
1. Alege cu mare grijă site-urile pe care publici advertoriale, optând pentru cele care sunt sigure, cu autoritate, cu trafic mare, credibile, care țin seama de experiența utilizatorilor, unde ști că te poți întâlni cu publicul vizat.
2. Pentru a produce conversia dorită, recomandarea noastră este ca, atunci când începi o campanie de promovare off-page prin advertoriale, să verifici și calitatea paginilor și domeniului propriu pe pe care le vei promova. Orice eroare poate dăuna imaginii sau experienței utilizatorilor.
3. Oferă produse și servicii la calitatea anunțată. Încercarea de păcăli și neconformitățile pot face mai mult rău decât bine și reputația ulterioară va fi mult mai greu de recuperat.
4. În orice demers SEO, cumpatarea, echilibrul, demersul calculat și răbdarea sunt armele tuturor strategiilor de promovare. O promovare agresivă, cu multe link-uri care pot stârni suspiciuni, poate atrage o penalizare serioasă din partea Google.
5. Ține mereu seama de toate update-urile motoarelor de căutare și de toate recomandările lor. Sunt articole și publicații în care textele trebuie să fie însoțite de atributul „nofollow”.
Concluzie
Conceperea unei strategii de SEO content marketing prin advertoriale este un demers care trebuie inclus în orice proces de promovare și optimizare a unei afaceri
Realizarea și publicarea de advertoriale pe site-uri sau publicații online reprezintă un element foarte important în procesul de link building și optimizare off-page.
Apelarea la o campanie de advertoriale aduce avantajele importante și semnificative atât pe termen scurt, cu impact imediat, cât și pe termen lung, în procesul SEO.
Dacă aloci un buget periodic și permanent și alegi să publici materiale și articole interesante și de calitate, rezultatele țintite nu vor întârzia să apară.
Orice afacere actuală, fie ea un start-up sau un brand cunoscut, are nevoie de o strategie de promovare prin content și advertoriale SEO.
De ce să lucrezi cu noi pentu o campanie de advertoriale SEO?
La noi vei găsi echipa și persoana potrivită pentru a concepe, crea și implementa o campanie de advertoriale, scrisă cu talent și profesionalism. În funcție de domeniul de activitate și de bugetul disponibil, putem identifica pentru tine pachetul de advertoriale cu publicațiile cele mai rentabile și cu publicul cel mai potrivit.
Comandă advertorialele plătite cu noi și vei avea următoarele avantaje:
- cea mai potrivită formulă pentru a prezenta brandul, produsele, serviciile etc;
- servicii de copywriting profesioniste;
- o mai bună autoritate pentru domeniu;
- produsele tale vor fi mai bine prezentate și promovate;
- educăm gusturile cumpărătorilor;
- alegem soluțiile cu buget optim.
Dacă vrei să publici advertoriale SEO de calitate, care să te ajute să atingi scopurile comerciale urmărite, alege Advertoriale SEOTIC!