SEO copywriting pentru afaceri de succes

Importanța conținutului in strategiile de marketing

Importanța conținutului in strategiile de marketing

importanta-continutului-in-strategiile-de-marketing

 

Conceperea și promovarea prin conținut de calitate este unul dintre factorii de ranking cei mai importanți. Realizarea de strategii de SEO și marketing  ajută în a face un site mult mai relevant pentru motoarele de căutare și mult mai interesant pentru publicul țintă. Acestea pot include toate formele de conținut, fie el text, imagine, video sau multimedia.

Cu cât formula aleasă este mai adecvată scopurilor și canalelor alese, cu atât rezultatele dorite vor fi mai vizibile. Ele se vor reflecta mai bine în rapoartele, analizele și cifrele vânzărilor periodice.

Care sunt formele de conținut prezente în mediul online?

Formele de conținut prezente în mediul online sunt din ce în ce mai diversificate și special create pentru a veni în întâmpinarea și a răspunde nevoilor clienților actuali. Ceea ce este numit content online include de fapt orice formă de imagine, text, film pe care le postezi sau le prezinți pe internet. Acestea pot fi realizate pentru site, blog, rețele sociale, publicație online, reclame, e-mail marketing, newsletter, YouTube etc.

Practic orice formă de material simplu sau multimedia poate fi inclus la categoria de conținut online.

Înainte de a trece la enumerarea celor mai utilizate forme de conținut online, dorim să subliniem un lucru extrem de important. Pentru a crea o imagine unitară și a promova un brand este nevoie de un stil de comunicare și de un mesaj care să fie original și unitar în toate formele și canalele de promovare alese.

Pentru a vedea care este formula cea mai potrivită de prezentare și promovare este nevoie de o strategie de conținut adecvată. Astfel pot să fie folosite și testate cât mai multe dintre canalele disponibile în prezent.

Iată care sunt cele mai cunoscute forme de conținut online:

• Grafica, imaginile, textele, filmele de pe un site

Pentru a vedea care este formula cea mai potrivită de prezentare și promovare este nevoie de o strategie de conținut adecvată, prin care să fie folosite și testate cât mai multe dintre canalele disponibile în prezent.

• Blogul

Foarte multe firme online mizează pe atragerea unui public cât mai important prin intermediul blogului. Fie că este vorba despre blogul de pe site-ul companiei, fie despre unul al unui influencer, realizarea de conținut scris din această categorie aduce trafic important. Este un instrument de informare și comunicare educativ și profesionist, pe care orice afacere trebuie să mizeze cu încredere.

• Social Media

Nu mai este o noutate pentru nimeni puterea pe care o are postarea de materiale de calitate pe rețelele sociale. Câștigarea de cât mai mulți prieteni, followeri, like-uri și share-uri este miza principală. Publicare de conținut pe social media cea mai bună metodă pentru a comunica simplu și eficient și a obține un angajament cât mai bun.

• Descrierea de produse

Atunci când vorbim despre un magazin online sau despre un site de prezentare realizarea de descrieri cât mai detaliate, complete și originale poate face o diferență majoră în poziția de afișare în căutări. Afirmația este valabilă atât pentru produse care se află în oferta mai multor site-uri, cât și pentru vânzarea de produse și servicii unice, inovatoare. Nu lăsa prezentările să fie la fel ca la toți ceilalți. Fă-le să fie cele mai interesante și complete, pe pagina ta de produs.

• Advertoriale

Publicarea de articole de tipul advertorialului este foarte importantă atât pentru a prezenta mai bine publicului produsele și serviciile aflate în ofertă, cât și pentru SEO off page și link building.

În funcție de specificul publicației, de domeniul de activitate sau de intențiile de promovare, se poate opta pentru realizarea mai multor tipuri de conținut. Un astfel de articol poate fi: o știre, un interviu, o descriere de produs, o detaliere a avantajelor și beneficiilor oferite de produs sau de servicii.

Calitatea și autoritatea site-ului este foarte importantă pentru ca articolul publicat a fi cu adevărat util în optimizarea SEO.

• Newsletter

Cea mai bună formă de conținut pentru a ține în permanență legătura cu publicul interesat și cu clienții este varianta newsletter. Ai la dispoziție un mijloc foarte practic și eficient, cu costuri reduse, pentru a comunica și a informa în legătură cu noutățile, campaniile promoționale, reducerile etc.

• E-mail marketing

Trimiterea de informări periodice prin e-mail către toate persoanele care s-au arătat interesate de produsele și serviciile tale și de la care ai colectat adrese de e-mail, este o altă formă de marketing prin conținut. Deși datează de aproape 50 de ani, rata de conversie este încă surprinzător de mare. Însă nu pierde niciodată din vedere să respecți normele impuse de GDPR.

• Comunicate de presă

Nu există formă mai potrivită pentru a informa publicul în legătură cu un produs, serviciu sau campanie nouă, decât printr-un comunicat de presa. Forma de conținut este simplă, concisă, relevantă pentru o comunicare directă și eficientă.

• Infografic

Deși timpul și efortul necesare pentru conceperea materialului și scrierea textelor sunt ceva mai mari, rezultatul obținut este remarcabil. În cele mai multe cazuri te vei bucura de multe aprecieri și distribuiri. Dacă acest conținut ajunge unde trebuie, ROI va fi mult peste așteptări.

• Podcast

Atunci când domeniul de activitate implică un anumit gen de informare și educare a publicului, podcastul este o formă de conținut foarte bună pentru a prezenta sau a promova o afacere.

• Film

Creat special pentru a fi prezent pe site sau pentru un canal de social media, filmul este materialul de comunicare cu cea mai bună receptivitate la audiență. Din ce în ce mai multe persoane preferă această formă de informare.

• Ghidul

Dacă te-ai decis să spui publicului tot ce știi despre un subiect și să aloci atât spațiu și timp cât sunt necesare pentru a oferi informațiile dorite, atunci optează pentru această formă de conținut. Materialul poate fi presărat cu imagini, filmulețe, texte, evidențieri, sublinieri, aliniate. Diferențierile și diversitatea sunt extrem de utile și vor fi cu siguranță apreciate de cei care sunt interesați atât de anumite aspecte ale problemei, cât și de subiect în totalitate.

Realizarea de conținut de calitate, de orice tip și cât mai variat, este o modalitate importantă și eficientă pentru a prezenta, a comunica, a informa, a atrage, a influența intenția de cumpărare și a vinde. Totul este să fie scrise corect, bine documentat, adaptat canalului ales, relevant pentru publicul țintă, orientat spre scopurile urmărite.

Care este rolul publicării de conținut online?

Pentru a fi vizibilă și a ajunge cât mai bine la audiența dorită, orice afacere online are nevoie de conținut. Iar pentru a antrena scopurile de marketing vizate este recomandat ca acesta să fie cât mai diversificat, de calitate și potrivit publicului vizat.

De aceea toate strategiile de promovare actuale, includ o varietate cât mai mare de forme de conținut, personalizat și adaptat canalelor de comunicare alese și segmentului de piață țintit.

Astfel unul va fi mesajul unei companii care vinde medicamente pentru boli de inimă și altul cel al unui site care vinde haine pentru copiii. În funcție de domeniul de activitate, de aspectele considerate importante în procesul de vânzare și de specificul publicul căruia i se adresează, conținutul prezentat și promovat trebuie să fie adecvat.

Rolul campaniilor de marketing online și a strategiilor de conținut este în principal acela de:

  • a oferi motoarelor de căutare informații relevante pentru utilizatori;
  • a capta atenția persoanele interesate de un subiect, produs, serviciu etc.;
  • a face cunoscut un brand, un produs, un serviciu etc.;
  • a educa publicul atras, prin oferirea de descrieri și detalii cât mai complete;
  • a genera mai multă vizibilitate și lead-uri;
  • a comunica și menține legătura cu clienții și publicul vizat;
  • a crea un canal de vânzare eficient, care produce conversie și vânzări.

Realizarea de conținut de calitate este foarte importantă atât pentru strategia SEO, cât și pentru strategia de marketing și promovare. Un material bine conceput, cu un text bine scris este esențial pentru a câștiga o poziție mai bună în motoarele de căutare și asigura utilizatorilor o experiență de navigare cât mai bună.

Apelarea la o firmă de SEO Copywriting, așa cum suntem și noi, care să se ocupe cu profesionalism și dedicare, încă din faza de proiect de strategia de conținut pentru un site, este foarte utilă pentru un start bun și o garanție a competitivității pe termen lung.

Cum trebuie să arate un produs și o strategie de content online reușite?

Conceperea de conținut de calitate nu este deloc un lucru ușor. Pentru a crea un anumit gen de conținut, care să fie interesant și adecvat, este nevoie de experiență, creativitate, research de cuvinte și teme cheie, talent etc.

Capacitatea de realizare a unei strategii care cu scopuri clare, de a modifica din mers unele planuri și de a evalua periodic rezultatele, va juca un rol esențial în reușita demersului.

Realizarea de conținut de calitate, care să fie apreciat în egală măsură, atât de motoarele de căutare, cât și de cititori, are nevoie de:

  • denumire sau titlu relevant și atrăgător;
  • head-uri, numere, sublinieri;
  • conținut bine executat și documentat;
  • mesaj potrivit tipului de site, publicație, blog, forum, rețea de social media pe care va apărea;
  • trebuie avut mereu în vedere specificul publicul căruia te adresezi;
  • materialul să aibă un rost anume, care poate fi de informare, de prezentare, de vânzare;
  • în funcție de domeniu și de produs, poate fi o prezentare subiectivă, obiectivă, tehnică etc.;
  • să fie scris corect din punct de vedere gramatical;
  • să nu ofere informații false sau neadevăruri;
  • să aibă o structura, cu o scurtă introducere în subiect sau temă, un cuprins bine structurat și o frază de concluzie sau de încheiere.

Cum sa realizezi conținut de calitate?

Realizarea de conținut de calitate, care să fie apreciat în egală măsură, atât de motoarele de căutare, cât și de cititori, are nevoie de:

  • selectarea unor cuvinte sau expresii cheie pe baza cărora să fie realizat conținutul;
  • să facă parte dintr-o strategie de conținut mai complexă, cu mai multe tipuri și canale;
  • să aibă un scop, cum ar fi promovarea brandului, creșterea autorității site-ului, un trafic mai mare, mai multe vânzări;
  • updatarea permanentă, care să arate motoarelor de căutare că este un site dinamic, care oferă informații actuale și vine mereu cu noutăți;
  • prezentarea de informații complete și detaliate despre produs și serviciu, scop, care să răspundă întrebărilor celor care caută;
  • alocarea unui buget adecvat pentru prezentare și promovare.

Pentru a fi eficientă și a aduce reale beneficii de imagine și materiale, comunicarea în mediul online, realizarea de conținut are nevoie de calitate și de o strategie. Doar astfel se poate obține mai multă relevanță și o poziție mai bună în motoarele de căutare pe anumite cuvinte și expresii cheie.

Care este rolul campaniilor de marketing online și al strategiilor de conținut?

Promovarea și optimizarea pentru motoarele de căutare este un demers centrat în principal pe calitatea experienței oferite utilizatorului. În zilele noastre nu mai poți reține atenția și nu mai poți vinde dacă nu atragi și nu oferi vizitatorului conținut de calitate.

Motoarele de căutare și utilizatorii de internet au alte așteptări și exigențe în prezent. Nu mai fac concesii unui site sau unei pagini care nu se încarcă repede pe mobil sau care nu oferă informațiile anunțate și așteptate prin titlu.

De aceea realizarea de conținut cât mai bun și cât mai adecvat metodelor de accesare și consultare de astăzi este singura modalitate pentru a fi și a rămâne performant. Sunt mult mai multe afaceri online și toate încearcă să se promoveze cât mai bine. Concurența și competitivitatea este crescută pentru tot mai multe domenii.

Marketingul nu mai înseamnă doar reclamă și bannere unidirecționale. Marketingul implică comunicarea permanentă cu publicul, consultarea cu acesta, angajament, educare și fidelizare. Marketingul înseamnă să fii mereu aproape de clienții tăi și să vorbești cu ei prin toate canalele disponibile, pe care știi că ei le folosesc.

Concluzie

Conținutul este și rămâne regele în mediul online. Conținutul nu este doar imagine, text sau film, ci este un mix inteligent între toate acestea. Doar astfel poate capta, reține și angaja fiecare persoană din publicul țintă, prin forma pe care aceasta o preferă.

Apelarea la strategii de conținut complexe este pentru multe domenii de activitate singura soluție în măsură să asigure prosperitate și dezvoltare constantă.

Într-o epocă a deciziilor informate și a comunicării multimedia, mesajele originale, adecvate, adaptate, diversificate și personalizate ating cel mai bine țintele propuse.

Pentru a avea și a crea conținut de calitate, realizarea unui audit de conținut este mereu un demers necesar.